STARDOCK AL HABLA
De nuevo el CEO de la compañía que nos ha traído cosas tan ajares como DemiGod o Sins of a Solar Empire (¡¡Los pecados de un imperio Solar!!! ¡¡GRAN TÍTULO!!!) Brad Wardell, suelta una serie de perlas de sabiduría con las que nos sentimos los ajarianos muy muy identificados:
The further we go… …the more dumbed down the games will get? Yeah. I don’t know why that is though, because the sales don’t… people said that about Sins of a Solar Empire. When Sins came out, there had been hardly any coverage on it, except Shacknews and a few other places covered it. But outside there, nobody wanted to talk about it, because they were saying, «Look, this is a niche game.»
That’s because everybody lies about their numbers. It’s really painful. I mean, on Galactic Civlizations II, we made an OEM deal where ATI or Nivida–I don’t remember now–where it was like 10 cents per copy. Well on paper, we sold six billion copies of GalCiv. We don’t use that, but you can bet your behind that if you opened up PC Gamer, you’d read «such and such a game sold nine million copies.» No. No it didn’t. Users want to know how many copies, either digitally or at retail, at full-price, at $40 or $50. You can never get those numbers.
Traducción Ajare: Fundamentalmente Brad, se queja de dos o tres cosas en la entrevista, a saber; la manía de las compañías de llamar «Juegos de Nicho» a todos aquellos juegos que no van destinados a audiencias masivas para después ponerse a mentir como locos con los números que han alcanzado esos supuestamente exitosos «Juegos para todo el mundo». También se queja del daño que Microsoft y su puto «Games For Windows» está haciendo al mundo del PC.
Shack: How much of the PC audience do you think is that guy who doesn’t play a lot of games very often, but who walks into Walmart, looks at the back of a box, and walks out with a game once a month?
If Games for Windows Live maintains that strategy and they take over, I’m done. I’m not making PC games.Brad Wardell: It’s a lot. A lot of people keep predicting digital distribution is going to kill off retail, and that’s not going to happen any time soon. Retail sales are still gigantic. Demigod has sold more copies at Walmart than anywhere else. Even though it’s on Impulse–right now we have a sale this week, you can get Demigod for $20. But I guarantee you that Walmart sold more copies this week than we did, even though we sold thousands and thousands of copies this week.
Traducción Ajare: Así como lo anterior enlaza con el artículo recientemente publicado acerca de los juegos populares; esto que se traduciría en «Muchísima gente compra los juegos simplemente entrando en la tienda y mirando la carátula y la contraportada»; que es algo que hemos dicho millones de veces por aquí y que duele muchísimo a los «prescriptores» del sector; pero que es la puta verdad. Cómo me gustaría que un día se dieran cuenta de esto las compañías distribuidoras. Menudas risas íbamos a tener.