GRANDIOSO
Gracias a Surfer Girl descubro este MARAVILLOSO y EXCELSO (aunque la mentablemente ya extinto) blog, sobre «Las verdades acerca del desarrollo de juegos».
Ahí tienen el por qué de los complicados ciclo de diseño, las explicaciones acerca de los consultoras externas que sólo aportan dinero perdido, el por qué los Project Managers de Marketing no tienen ni puta idea del juego que están vendiendo el 90% del tiempo y además les importa un rábano porque por el mismo dinero que les pagan te tratarían de vender un saco de patatas (vamos, que lo normal es que a esa gente les gusten tanto los videojuegos como a ustedes el trabajo que desarrollan a diario), el por qué ni Dios escucha a estas alturas las memeces de Molyneau, etc etc… Resumiendo: GRANDIOSO.
Nobody in the games industry takes Peter Molyneux seriously any more. Worse, nobody in Lionhead takes him seriously either except when he gets into one of his legendary picky moods. Even more hilarious is that Peter the Mouthpiece has turned into one of the blandest corporate whores ever since his failing ailing money-losing studio was bought/rescued from self-destruction for a small amount of chunk change to save Fable 2.
What design documents actually do in the industry is make publishers feel happy. That is their sole use. This is because publishing executives are usually morons who know even less about the realities of game development than Ernest does. Since the documents are never read and the development team don’t understand them or the value of spending a week teasing out the consultant’s genius, the whole exercise is a dead loss.
Ahí tienen ustedes unos pedazos más de realidad y verdad, que ya saben que a fin de cuentas es algo que por aquí nos obsesiona. ¿Les darán ustedes suficiente fuerza a este tipo de iniciativas para que salgan adelante o en definitiva terminarán venciendo los Pedritos? Por de pronto y por desgracia, ese blog ya está muerto.
Link : Game Truth
This is to do with appallingly bad management who have no idea how to run a company. Because the inside news is this: British developers are the worst developers in the world. Specifically, large-scale British developers are the worst in the world.
They live in a high-currency climate, they spend money away on stupid ideas, they perpetuate a management class that drifts from studio to studio, driving each one to the edge of extinction. British developers have a history of innovation and creativity at the small scale (Introversion, Bullfrog etc) but once they get to a size above fifteen people, this management class come in and fuck it up.
:jias :jias :jias Sigo leyendo, la ostia qué grande
Es lo que siempre ha dicho dilbert:
http://www.vidadeunconsultor.com/wp-content/uploads/2007/02/dilbert_consultor.PNG
En todos los sitios se cuecen habas :taliban