DAVID JAFFE HABLA SOBRE LOS JUEGOS DE MARVEL
Please stop putting Spiderman games in big open sandbox environments where you swing around and do oh so slight variations on 4 pretty dull mission types (chase/race/collect/etc) and then once in a while toss in a boss fight and/or a somewhat unique mission.
I LOVE Marvel Comics and I LOVE the promise of games based on Marvel Comics. But why can’t you guys make a game that feels like a comic? I don’t mean art style wise; I don’t mean like Comix Zone with panels and cliche stuff like that. I mean feels like a comic in a story based, narrative way: a game that shows off the OTHER aspect that makes Marvel Comics so special: The characters/story. It’s not JUST about the powers, you know. But your games are always ONLY about the powers.
The thing that made Stan and co’s comics so unique back in the 60’s is he was the first guy to say, «Hey, let’s treat these stories with some respect, let’s treat these characters with respect and in doing so, we’ll grow the audience well beyond 8 year old boys- who ONLY care about the powers»….and with that thinking, the entire medium of American comics was reinvented.
As a huge comic and game fan- and as a game designer as well- I really hope Marvel stops ONLY using the HOW TO MAKE A MARVEL GAME template that seems to demand: Open City, Hero Powers, Recycled Missions ad nauseam, and a few Unique things tossed in. And I hope they stop because this template- in most cases- goes against the very thing that makes the comics so special: story.
El creador de God of War, se acaba de quedar bien a gusto ¿Y saben qué? Que creo que tiene más razón que un santo:
Por favor, Capcom, deja de hacer el mismo juego una y otra vez con una ciudad abierta, un tío en pijama con Superpoderes y 4 tipos de misiones que repites hasta la naúsea y empieza a tomártelo un poco más en serio, aprovechando la estructura narrativa de los comics y la historia que cuenta el juego poniendo énfasis en los personajes, mimándolos como hizo Marvel en los 60 haciendo que los comics dejaran de ser una cosa de niños para siempre.
Todavia hay gente en el sector que piensa como los pardillos de a pie, ¡¡aun hay esperanza!!
Total mente de a cuerdo (no es fallo sintactico)
La mayoria de los juegos de Marvel y peliculas inclusive dan un asco del 15 (Marvel Alliance, Spiderman´s…) pero no se, no se.
Con la peli de Ironman se salvan. A ver que tal el nuevo Spiderman que tie buena pinta.
Con un par :depende :depende
Totalmente de acuerdo tb, esos juegos son mayoritariamente de acción, pero en los comics el 90% de las páginas esta dedicado a las movidas mentales que tienen estos seres que lucen extraños trajes. Pero creo que trasladar eso a un juego es realmente complicado, y si ya nos quejamos de las cinematicas de los MGS, en un juego así podria ser la ostia. Por cierto, que dentro de poco taremos jugando un juego y nos saldra un asterisco abajo a la derecha de la pantalla y pondra: «jugar X-Men Clone Hiperdimensional Wars para entender esta movida»
Pues sí, tiene bastante razón. Yo desde luego disfruto más un juego de acción con buena historia que un juego de acción a secas.