EPOCH: RETURN
La construcción «Ex-BioWare Devs» comienza a verse con frecuencia en nuevos desarrollos que se presentan en Kickstarter o en alguna plataforma alternativa. Casi comienzo a preguntarme si en BioWare ha quedado algún veterano desarrollador perteneciente a la época dorada. Seguramente sí. Epoch: Return es un de estos nuevos desarrollos manejados por estudios formados por antiguos desarrolladores de BioWare y tratan de conseguir un interesante híbrido entre Tribes, Mirror’s Edge, Halo, exploración y un mundo abierto. Imagino que esta buena gente sabe bien lo que tienen entre manos, de momento suena fenomenal.
– Moving, personal story designed by industry veterans of such titles as Mass Effect and Halo 4, where the player gets the final say
– First-person terrain traversal gameplay – leap, slide, and slope-run across the barren landscape
– Freedom to explore an enormous alien world and discover its secrets however the player wishes
– Epic, symphonic-electronic soundtrack of haunting themes, using live instruments and analog synthesizers
– Vivid and impactful visual design inspired by classic animation to encourage curiosity and inspire exploration
– Narrative Design integrated across all disciplines to focus on immersion and emotional engagement
– Launching for Windows on PC. We plan to make other platforms part of our stretch goals.