JONATHAN BLOW Y LOS JUEGOS-ZANAHORIA
No sólo ha creado uno de los mejores juegos de los últimos años, mi amado Braid, si no que además cuando habla dice cosas tan interesantes como estas:
«Yes. Absolutely,» Blow replied when asked if he thought social games were evil. «There’s no other word for it except evil. Of course you can debate anything, but the general definition of evil in the real world, where there isn’t like the villain in the mountain fortress, is selfishness to the detriment of others or to the detriment of the world. And that’s exactly what [most of these games are].
«I’m not trying to say ‘I know what’s best for players and they shouldn’t play these games’. It’s okay to play social games to an extent. Like it’s probably okay to smoke cigarettes to an extent, but what these designers do – and this is why I always go to it from the design standpoint – they very deliberately design the game to not give the player everything that they want, to string the player along and to invade the player’s free time away from the game.
«Designers know what they are doing. They know when they show up in the office – ‘My goal is to degrade the player’s quality of life’. They probably won’t think about that exact phrase. But [will think], ‘My goal is to get people to think about my game and to put more money into my game and get other friends to play my game to the exclusion of all other games and all other things that they might do with their free time.’ That is the job description of those designers. And that’s evil. It’s not about giving people anything. It’s about taking from people.»
FUCK YEAH.
Traducción Ajare: Los juegos sociales (Farmville, City Ville…) son el MAL. No encuentro otra palabra para definir algo que por concepto está basado en el acto de obtener algo a cambio de quitárselo al jugador. Son juegos diseñados con esa idea perversa en mente. No digo que sea malo jugar esos juegos, hasta cierto punto jugar esas cosas puede estar igual de bien que fumar en ciertas cantidades, pero están diseñados para no dar nunca al jugador la satisfacción de obtener lo que quiere (NdelR*Lo que en Gamesajare siempre hemos llamado Juegos-Zanahoria). Cuando un diseñador de juegos sociales se sienta delante del monitor piensa: «Mi meta es hacer que la gente piense en mi juego todo el tiempo, gaste su dinero y atraiga a sus amigos, en detrimento de cualquier otro juego o actividad que podría estar haciendo»
Ya no se puede molar más que este «onvre». Si llega a decir que el multi de COD es un juego tipo Zanahoria, contacto con él y le pongo un piso en la calle carretas.