4A GAMES VS GSC: LOVE IS IN THE AIR.
Sí amigos, el amor está en el aire como comprenderán en este cruce de declaraciones entre los creadores de STALKER y los de METRO 2033.
Developer GSC GameWorld has apparently claimed in the Russian games media that 4A Games’ new game engine is derived from pre-launch code of GSC’s 2007 PC game S.T.A.L.K.E.R..
GSC: Metro 2033 incluye código fuente (procedural o no) que proviene de la primera versión del motor de S.T.A.L.K.E.R. (En referencia al hecho de que Oles Shishkovtsov, trabajaba por aquél entonces en el juego de GSC)
“Back when I was working … on S.T.A.L.K.E.R. it became clearly apparent that many architectural decisions put into S.T.A.L.K.E.R. engine were great for the time when it was designed, but they just doesn’t scale to the present day,” Shishkovtsov says. “The major obstacles to the future of S.T.A.L.K.E.R. engine were its inherent inability to be multi-threaded, the weak and error-prone networking model, and simply awful resource and memory management which prohibited any kind of streaming or simply keeping the working set small enough for (back then) ‘next-gen’ consoles.”
“When the philosophies of the engines are so radically different it is nearly impossible to share the code,” he said. “The final answer is ‘no’. We do not have shared code with X-Ray, nor would it be possible to do so.”
4A Games: Ermmm el motor de STALKER es incapaz de soportar procesamiento con varios núcleos (N del R*: curiosamente lo mismo le pasa a nuestro server), contiene un código de red muy flojo y la gestión de memoria es horrorosa lo que hace que no soporte streaming y por tanto es incapaz de ser transferido a consolas. Así que no, no compartimos tecnología, es imposible.
¿Alguien sabe cómo se dice ZAS en toda la boca en ruso?
En la rusia sovietica el ZAS no se da en toda la boca, se dan bocas a todo ZAS (the zast and the zurius)
pues se ve de puta madre