OSEA, LA TRISTEZA NOS EN-BRAGAS, O NOS EMABARGA, NO SÉ.
Gearbox Software is a leading developer in the first-person shooter genre, producing titles for the industry’s top franchises including Brothers in Arms, Halo and Half Life. They consistently produce best-selling titles and have garnered numerous industry awards. Gearbox Software’s FPS Alien title will retain the atmospheric look and feel of the original films while leveraging next-generation technology to create an entirely new interactive Alien experience.
«Gearbox Software has a storied history of bringing innovative and compelling design to the FPS category,» said Simon Jeffery, President and COO, SEGA of America, Inc. «Combining their design talents with the intense action of the Alien franchise ensures that gamers will have an immersive and action-packed experience.»
«The Alien series has been a tremendous influence for myself, the people at Gearbox Software and the video games industry in general,» said Randy Pitchford, President of Gearbox Software. «The opportunity to work with the amazing people at SEGA and Fox to build a next generation video game in the Alien universe is one of those dream projects that is a perfect fit for our capability and our passion.»
Desde el primer momento en que vimos funcionar la beta del motor de Doom 3 lo tuvimos claro: Esto no tiene nada de Doom, pero en buenas manos podría dar para un buen AVP. Pasaron los años, Duke Nukem seguía sin salir, los calendarios de Stalker se acumulaban, nacía el Wii baile, Rocío JUrado se iba a cantar coplas a otra parte, cachuli le enseñaba los dientes (que es lo que les jode) a la prensa rosa y seguíamos sin tener un puto AVP «Next Gen». El AVP original era increíble, y el 2 (el de monolith) sin llegar al nivel del original, era un gran juego.
Durante todos esos años, unos «modders» de Half Life (el uno) que respondían al nombre de Gearbox, habían sacado el «digno» Opposing force, habían hecho el ridículo más absoluto con una cutre versión comercial del CounterStrike, hicieron un vergonzante «port» del Halo de Xbox a PC que aún a día de hoy no termina de ir fino y finalmente habían sacado a la luz la cosa esa aburridísima de los «Brothers in Arms» que en mi opinión, no hay un cristo por dónde cogerlos de lo coñazo que son.
Pues bien, al final, la licencia del primer párrafo, ha caído en manos de los del segundo, y nosotros, claro, estamos que nos tiramos de los pelos del escroto.